måndag 21 februari 2011

Mitt intresset av staden New Hampshire

För det första är jag intresserad verkligen om USA. Jag vill åka ditt en dag så jag bestämde mig  att diskutera om USA istället. För att jag är  inte tillräckligt kunnig om deras historia, kultur och annat om USA. Men när jag läste artiklar om USA städer, fastnade jag på "New Hampshire". Jag vet inte riktigt vad är på denna stad som verkligen låter speciellt. Så vad jag gjorde tog jag bort allt jag skrev om USA och ändrade mig för att skriva mer om New Hampshire, den minsta staden i USA.

Jag har blivit imponerad om deras framsteg. De producerar mejeriprodukter, plantskola, nötkreatur, äpplen och ägg. Sin industriella produktion är maskiner, elektrisk utrustning, gummi och plast och turism. Också Staten har ingen allmän omsättningsskatt och inga personuppgifter statliga inkomstskatten (staten gör skatt, i en 5 procent ränta, inkomster från utdelningar och räntor).
 
Staden är en av den högst rankade turistattraktion. Många statliga parker, har backar för skidåkning och man kan även åka längdskidor.Det finns även vattenfall, museum i New Hampshire historia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar